اخبار

۱۵ تاکتیکی که به موفقیت در بازاریابی اس ام اسی‌‌تان کمک میکند

15 تاکتیکی که به موفقیت در بازاریابی اس ام اسی‌‌تان کمک میکند

 

اگر قصد دارید محصول‌تان را در دنیا تبلیغ کرده و به کسب و کار‌تان رونقی بدهید، هیچ گزینه‌ای ندارید جز این‌که مخاطبانی که گوشی همراه دارند را هم هدف بازاریابی خود قرار دهید. اینجا جایی است که بیشترین مشتریان‌تان قرار دارند چون همه که به اینترنت دسترسی ثابت ندارند. حال می‌توانید کار بازاریابی را به شکل تبلیغات بنری، تبلیغاتی که در بازی‌های ویدیویی ظاهر می‌شوند یا به شکل کیو آر کد انجام دهید چرا که برای انجام تبلیغات بر روی موبایل گزینه‌های زیادی پیش روی شماست.

سرویس پیام کوتاه یا به اصطلاح اس‌ام‌اس، یکی دیگر از روش‌های بازاریابی موبایلی است. این روش کم هزینه و پر بازده است و از ارسال اس‌ام‌اس برای ارسال محتوای تبلیغاتی به کاربر استفاده می‌کند. دلایل زیادی مبنی بر استفاده از این متد وجود دارد؛ من جمله هزینه‌ی شروع پایین و این حقیقت که عمده‌ی اس‌ام‌اس‌ها باز شده و خوانده می‌شوند. این روش وقتی به طور موفق مورد استفاده قرار بگیرد، پلتفرمی موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان موبایلی فراهم می‌آورد. در ادامه کارآمد‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی از این طریق را به منظور افزایش بازده برایتان عنوان می‌کنیم.

۱. انگیزه بدهید

از طریق ارائه‌ی تخفیف یا معاملات خوب از طریق پیام، مشتریان‌تان را وسوسه کنید تا مشترک کسب و کار‌تان شوند. این باعث می‌شود مشتریان حس کنند که عضوی از یک جامعه یا کلوپ مخفی هستند.

۲. پیام‌تان را کوتاه و صمیمی نگه دارید

بیش از ۹۰ درصد تمام اس‌ام‌اس‌ها در عرض ۳ دقیقه خوانده می‌شوند که همین اس‌ام‌اس را به یک راه صمیمی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان‌تان می‌کند. با استفاده از تنها ۱۶۰ کاراکتر، مطمئن شوید که پیام‌تان اصل مطلب را عنوان کرده و ارزشمند باشد تا مشتری‌تان انگیزه پیدا کرده و به طور مثبتی پاسخ دهد.

۳. مقصود خود را واضح عنوان کنید

بازاریابی اینترنتی بر ۲ عامل استوار است: کلمه‌ی کلیدی و یک کد کوتاه. اگر می‌خواهید مشتریان در کمپین اس‌ام‌اسی شما با فرستادن یک عدد ۵ رقمی (همان کد کوتاه) شرکت کنند، حواستان باشد که کلمه‌ی کلیدی و کد کوتاه‌تان در اس‌ام‌اس دفن نشده باشند و کاربر درست مطلب را متوجه شود.

۴. از ام‌ام‌اس هم استفاده کنید

اگر با محدود بودن تعداد کاراکتر‌های اس‌ام‌اس به ۱۶۰ کاراکتر مشکل دارید، از ام‌ام‌اس برای فرستادن کلیپ ویدیویی یا عکس به مشتریان‌تان استفاده کنید. حتی می‌توانید با اضافه کردن لینک هم به کاربران‌تان دیدی گسترده‌تر از کسب و کار‌تان دهید.

۵. کار‌ها را تعاملی کنید

وقتی مشتریان را وارد کاری کرده یا محتوایی بهشان ارائه می‌کنید، لینک‌های وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان را هم در پاسخ خودکار‌تان قرار دهید. این یک راه ساده و سریع برای اتصال مشتریان‌تان در صفحات مختلف سایت‌تان است و آنها را ترغیب به کلیک کردن روی آن لینک‌ها می‌کند.

۶. از طریق پیام‌ها مشتریان‌تان را تشویق کنید

پیام‌های شما می‌توانند به کاربران‌تان این انگیزه را بدهند که لینک‌های شبکه‌های اجتماعی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. بهترین تبلیغ یک کلاغ چهل کلاغ کردن است و این‌که آن‌ها را از معاملات خاص یا محصولات رایگان یا تخفیف خورده آگاه کنید.

۷. نوعی حس اورژانسی بودن ایجاد کنید

اینکه یک جور تاریخ انقضا قرار دهید باعث می‌شود مشتریان‌تان سریع‌تر عکس‌العمل نشان داده و شما نتایج مد نظر‌تان را در سریع‌ترین وقت ممکن دریافت کنید.

۸. اگر پیشنهادی به مشتریان‌تان می‌دهید، منحصر بفرد باشد

اعلام کنید که این معامله به تمام مشتریان پیامکی ویژه داده شده و کاری کنید که حس کنند بخشی از یک چیز خاص هستند. اگر پیشنهادی که داده‌اید برای همگان باشد، آنگاه مشترک بودن آنها در کسب و کار شما دیگر جذابیتی نخواهد داشت.

۹. از پیام‌ها به عنوان قلابی برای شبکه‌ی اجتماعی‌تان استفاده کنید

هر تعامل یا برنامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی‌تان ارائه می‌کنید را از طریق پیام‌هایی که به مشتریان‌تان می‌فرستید تبلیغ کنید. بعدا می‌توانید آنها را در شبکه‌های اجتماعی‌تان بیشتر درگیر کنید، اما اول از طریق اس‌ام‌اس آنها را به شبکه‌های اجتماعی بکشید‌.

۱۰. سوال بپرسید یا پرسش نامه بفرستید

نظر یا دیدگاه مشتریان را در مورد یک محصول بپرسید یا حتی اگر لازم هست بدین منظور صفحه‌ی جدیدی در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کنید. وقتی نتایج را جمع آوری کردید آنها را برای مشتریان بفرستید یا بر روی شبکه‌ی اجتماعی‌تان پست کرده و و مشترکین‌تان را به آنها هدایت کنید.

۱۱. بدنبال یک ایمیل یک پیام متنی بفرستید

مشتریان‌تان معمولا این روز‌ها هر دوی این پیام‌ها را بر روی موبایل‌هایشان دریافت می‌کنند که همین هم نرخ پاسخ دهی آن‌ها را افزایش داده و در گفت‌و‌گو درگیر‌شان می‌کند.

۱۲. در زمان درست پیام بفرستید

هدف‌تان زمان‌هایی باشد که سر مشتریان‌تان شلوغ نیست، مثلا قبل یا بعد از ساعات کاری یا حین تایم ناهار. به عنوان یک قانون کلی قبل از ۹ صبح و بعد از ۹ شب پیام نفرستید.

۱۳. مخاطبان جوان‌تر را درگیر کنید

افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله با دیوایس‌های موبایلی مختلف بزرگ شده‌اند و نسبت به سن و سال‌دار‌تر‌ها فعال‌تر می‌باشند.

۱۴. از ترجیحات مشتریان بپرسید

 پرس و جو کنید و ببینید که چه زمانی بیشتر دوست دارند پیام‌ها را دریافت کرده و بیشتر خواستار دیدن چه نوع اطلاعاتی هستند. بعد به سادگی مطابق میل آنها برنامه‌ی اس‌ام‌اس‌تان را سفارشی سازی کنید.

۱۵. پیام‌ها را شخصی سازی کنید:

مشتریان بیشتر به پیام‌هایی که خطاب به آنها باشد پاسخ می‌دهند، بنابراین هر زمان که می‌توانید از اسم مشترکین استفاده کنید. می‌توانید بر اساس ترجیحات آنها، پیام‌هایی که مختص به خود‌شان است برایشان ارسال کنید.

 

 مانند هر متد بازاریابی مشتری دیگری، هر چه زمان بیشتری صرف یادگیری مهارت‌های مختلف کنید، تعامل بیشتری را از سوی جامعه‌تان شاهد خواهید بود. اگر می‌توانید نرخ پاسخ‌دهی خود را بالا ببرید، اس‌ام‌اس به شما کمک می‌کند متوجه شوید که جایگاه شرکت شما هم اکنون کجاست. تجزیه و تحلیل شما باید بهتان کمک کند تا هدف‌تان را تنظیم کنید، بفهمید کسب و کار‌تان در چه نقطه‌ای است و بفهمید که دوست دارید به کدام سو برود.